Vak/Gamma Kies een vak Aardrijkskunde Biologie Chemie Cultuur en gedrag Duits Economie en handel Engels Filosofie Fin. & econ. geletterdheid Frans Fysica Geschiedenis Godsdienst Informatica en dactylo Islamitische godsdienst Kantoor-Verkoop Kunstbeschouwing Mavo MEAV Mens & Samenleving Muziek Natuur en Ruimte Natuurwetenschappen Nederlands PAV Sociologie en psychologie STEM Techniek Wetenschappen Wiskunde Methodes / ReeksenOnderSTEMbovenWONDER en STEMGENIE / GENIE GO! en STEMTechnoScoop en STEMMacroScoop graad 1 en STEMMacroScoop graad 2 en STEMMicroScoop en STEMTeleScoop graad 1 en STEM Blijf op de hoogte Catalogus Modernisering diddit Bezorg je boekenlijst en steun Bednet Contacteer je educatief adviseur Klantenservice Home Secundair onderwijs STEM MicroScoop en STEM Delen MicroScoop Op onderzoek in de natuurwetenschappen MicroScoop is een gloednieuwe methode voor Natuur & Ruimte (KathOndVla) en Natuurwetenschappen (GO!, POV en OVSG), op maat van de modernisering én op het niveau van leerlingen in de B-stroom. De opvolger van Puur Natuur maakt je wegwijs in de wetenschap van Natuur en Ruimte. Leren door te doen, dat is het motto. Je leerlingen gaan aan de slag met de stappen van natuurwetenschappelijk onderzoek, in een glasheldere structuur en aangepaste vormgeving. Door het gebruik van leerpakketten, opgesplitst in aparte themabundels, kan je MicroScoop helemaal op maat van jouw school inzetten. Bekijk een STEM-project MicroScoop en STEM In MicroScoop werk je op verschillende manieren aan de eindtermen rond STEM. In de handleiding zijn verschillende didactische wenken voorzien om via de leerpakketten van MicroScoop te werken aan de eindtermen rond STEM. Bovendien kun je bij elk leerpakket via diddit één of meerdere STEM-opdrachten vinden om je leerlingen aan de slag te laten gaan: Hoe maak je een aardbevingsbestendige flat? Hoe kun je voedselpakketten onbeschadigd vanuit de lucht droppen? Wat hebben planten nodig om te groeien? Elke STEM-opdracht volgt eenzelfde structuur: duiding: situering in de leefwereld en probleemstelling onderzoek: de leerlingen stellen onder begeleiding verschillende deelonderzoeken op en leggen de resultaten samen om tot het antwoord van een centrale onderzoeksvraag te komen. creëer: de leerlingen gebruiken de inzichten van het onderzoek om een technisch probleem op te lossen. Om alles voor jou overzichtelijk te houden, hebben we een overzicht van welke STEM-eindtermen waar en hoe worden bereikt. Dit overzicht kun je makkelijk bij je boek downloaden via het onlineleerplatform diddit. Met MicroScoop kan je dus zeker zijn dat je alle eindtermen en STEM-doelen bereikt. Lees meer over MicroScoop