NieuwsSummer Academy in de mediaVAN IN team event10 miles 2022Expo VAN INVAN IN verwelkomt Vicky Adriaensen als Managing directorBednet: Nationale Pyjamadag 2022VAN IN and Microsoft krikken leesvaardigheid van Vlaamse leerlingen opBookWidgets nu ook beschikbaar in didditSTEM-wedstrijd: win professioneel advies voor jouw STEM-project in graad 2Ken je “Onderwijs van Morgen” al? Hét inspiratie en kennisplatform voor het onderwijs!Digisprong in de klas 10 concrete tips voor de leerkracht4 op de 5 leerkrachten basisonderwijs zijn blij met de digitale vooruitgangSETT 2022 De beurs voor het onderwijs van morgenPersbericht Digitalisering secundair onderwijs blijft stijgenBingel boekenkast open voor alle leerlingenVAN IN steunt project van Stichting RobinBingel bestaat 10 jaarTechnopolis en VAN IN lanceren videoreeks onderSTEMbovenDag van de leraar 2020Resultaten ICT bevragingTrends Gazellen 2021VR project Safety in virtual realityAl 535 live lessen per dag vanuit VAN IN’s Bingel vorige weekMeer dan 63,5% leerlingen actief op Diddit in het secundair na de paasvakantieVAN IN investeert 100 000€ extra in digitale infrastructuur om scholen te ondersteunenMeer dan 6000 leerkrachten volgen bijscholing over afstandslesgeven met diddit/bingelVAN IN biedt digitale screenings aan voor het begin van het schooljaarEuropese enquête VAN IN: Vlaams onderwijs loopt voorop qua digitaal oefenenTot 19 keer zoveel digitale taken gemaakt in het secundair onderwijs, binnen didditMeer dan 35 000 leerkrachten lager onderwijs kunnen gratis Teams en Hangouts gebruiken binnen BingelBingel bereikt nieuwe piek in week 2: tot 14x zoveel gebruik en meer dan 7 mlo oefeningen per dagKinderen lezen meer via Bingel in coronatijdenVAN IN stelt heel Bingel gratis ter beschikking van het basisonderwijs voor leren op afstandVAN IN maakt onlineleerplatform diddit toegankelijk voor alle leerkrachten in het Secundair OnderwijsVAN INnovatie Award 2019 winnaarsOnze beste wensen voor 2019Bingel Raket genomineerd voor Digital Pioneer Award 2018Blijf op de hoogte van de laatste digitale tools in de klasPersbericht Boektoppers met eigen soundtrackStudenten hoger onderwijs houden vast aan papier om te studerenVAN Innovatie award 2019Bingel wint internationale pedagogieprijsLeerling basisschool De Boomgaard Borgloon ontwerpt graffitimuurMediawijze kinderen gebruiken BingelPersbericht de nieuwe Bingel Raket zorgt voor meer gedifferentieerd onderwijs tijdens de lesYouca Action DayBingel op het journaalBingel Raket vindt zijn weg naar de scholenMiljardste oefening op BingelKlantendienst staat voor je klaarPersbericht - Spectaculaire groei bingel in Finland en ZwedenVan In ondersteunt Pyjamadag: ‘We leren om voor elkaar te zorgen’VAN IN-dagen 20172022 is nabije toekomstBoekenbeurs 2016: sessiesDag van de leraar 2016Examentips 2017Van In - De Boeck kondigen nieuwe, geïntegreerde structuur aanKnooppunt viert feestLeermiddelenbeurs april 2017VAN IN en De Boeck bundelen hun krachtenBengelpopfestivalSmart Business Award 2016Het onderwijs heeft meer nodig dan een tabletHoe kan je een digitaal leerplatform succesvol inzetten?Whitepaper bingelATV-Antwerpen @ workInternational Educational Learning Resources AwardBingel op KarrewietDag van de (super)leraarDe Standaarddidditdiddit voor VAN IN en De BoeckVAN IN wint 'ICT Project of the Year' 2015 met bingel en diddit!Kanaal Z-Expert interview met Winfried MortelmansKnewton-technologie voor gepersonaliseerd en adaptief leren naar Vlaamse scholenInternational Educational Learning Resources Award: bingel finalistVAN IN ondersteunt je in het M-decreetDe top tien studietips van VAN INWazzouWazzou - Reportage Kanaal ZVAN IN innoveert met speelse Zomerbingel-apps voor het hele gezin Home Nieuws Resultaten ICT bevraging Delen 18/01/2021 - Resultaten ICT bevraging 86% leerkrachten ziet leerachterstand bij leerlingen In onze jaarlijkse enquête bij leerkrachten, wordt duidelijk hoeveel en waar er precies leerachterstand werd opgelopen door onze lagere schoolkinderen. 84% van de leerkrachten ziet leerachterstand voor wiskunde; 81% voor taal. De differentiatiemodules (voor remediëring) in Bingel worden dan ook het meestgebruikt voor wiskunde, gevolgd door spelling en taal. 75% van de leerlingen oefent minstens wekelijks op Bingel in de klas, dat is 10% meer dan een jaar geleden. 96% van de leerlingen oefent ook graag op Bingel. 84% van alle leerkrachten lager onderwijs merkt een leerachterstand op voor wiskunde De enquête vroeg de leerkrachten naar de leerachterstand die ze opmerkten bij hun leerlingen. 86% van alle leerkrachten merkte een leerachterstand op, waarvan 12% bij alle leerlingen. De leerkrachten gaven ook aan voor welke vakken ze een leerachterstand opmerkten. Voor lezen merkte de grootste groep leerkrachten een grote achterstand op (47%). Voor wiskunde merkten de meeste leerkrachten een achterstand op (84%). De cijfers per vak, voor alle leerkrachten samen (enkel beoordeeld door zij die het vak geven): 84% merkt een leerachterstand op voor wiskunde: 44% een grote leerachterstand,39% een kleine leerachterstand; 81% merkt een leerachterstand op voor taal: 38 een grote, en 43% een kleine; 80% merkt een leerachterstand op voor lezen: 47% een grote, 33% een kleine; 77% merkt een leerachterstand op voor schrijven; 77% merkt een leerachterstand op voor spelling; 64% ziet een leerachterstand voor Frans; 55% constateert een leerachterstand voor WO. 69% van de leerkrachten gebruikt de differentiatiemodule in Bingel tegenover 57% een jaar geleden. De differentiatiemodule laat de leerkracht toe makkelijk oefeningen klaar te zetten voor elke leerling op maat. Differentiatie wordt met name ook actief ingezet om leerachterstand bij te werken, of anderzijds om leerlingen die vooruit zijn meer uitdaging te geven. De leerkrachten gebruiken de differentiatiemodules veruit het meest om taken (oefeningen) klaar te zetten voor wiskunde. Van alle leerkrachten die de modules gebruiken, gebruikt 71% ze voor wiskunde, 39% voor spelling, en 33% voor taal. Het gebruik van digitale leerplatformen op school Wat met name leerkrachten en trouwens ook ouders het leven makkelijker maakt, is dat leerlingen heel graag oefenen met Bingel. 96% van de leerkrachten geeft aan dat de leerlingen eerder graag tot heel graag oefent met Bingel. Dat is 1% beter dan de 95% in 2019 en 6% beter dan de 90% in 2018. Interessant detail: de lagere schoolkinderen hebben enorm veel geoefend op Bingel tijdens de lockdown, maar dat heeft hen duidelijk alleen maar extra enthousiast gemaakt voor het platform. Er worden gemiddeld elke schooldag in Vlaanderen meer dan 1 miljoen oefeningen gemaakt op Bingel. In totaal zijn er sinds het begin tot nu al 2 miljard oefeningen gemaakt. Ontdek het volledige persbericht hier Terug naar het nieuwsoverzicht