NieuwsSummer Academy in de mediaVAN IN team event10 miles 2022Expo VAN INVAN IN verwelkomt Vicky Adriaensen als Managing directorBednet: Nationale Pyjamadag 2022VAN IN and Microsoft krikken leesvaardigheid van Vlaamse leerlingen opBookWidgets nu ook beschikbaar in didditSTEM-wedstrijd: win professioneel advies voor jouw STEM-project in graad 2Ken je “Onderwijs van Morgen” al? Hét inspiratie en kennisplatform voor het onderwijs!Digisprong in de klas 10 concrete tips voor de leerkracht4 op de 5 leerkrachten basisonderwijs zijn blij met de digitale vooruitgangSETT 2022 De beurs voor het onderwijs van morgenPersbericht Digitalisering secundair onderwijs blijft stijgenBingel boekenkast open voor alle leerlingenVAN IN steunt project van Stichting RobinBingel bestaat 10 jaarTechnopolis en VAN IN lanceren videoreeks onderSTEMbovenDag van de leraar 2020Resultaten ICT bevragingTrends Gazellen 2021VR project Safety in virtual realityAl 535 live lessen per dag vanuit VAN IN’s Bingel vorige weekMeer dan 63,5% leerlingen actief op Diddit in het secundair na de paasvakantieVAN IN investeert 100 000€ extra in digitale infrastructuur om scholen te ondersteunenMeer dan 6000 leerkrachten volgen bijscholing over afstandslesgeven met diddit/bingelVAN IN biedt digitale screenings aan voor het begin van het schooljaarEuropese enquête VAN IN: Vlaams onderwijs loopt voorop qua digitaal oefenenTot 19 keer zoveel digitale taken gemaakt in het secundair onderwijs, binnen didditMeer dan 35 000 leerkrachten lager onderwijs kunnen gratis Teams en Hangouts gebruiken binnen BingelBingel bereikt nieuwe piek in week 2: tot 14x zoveel gebruik en meer dan 7 mlo oefeningen per dagKinderen lezen meer via Bingel in coronatijdenVAN IN stelt heel Bingel gratis ter beschikking van het basisonderwijs voor leren op afstandVAN IN maakt onlineleerplatform diddit toegankelijk voor alle leerkrachten in het Secundair OnderwijsVAN INnovatie Award 2019 winnaarsOnze beste wensen voor 2019Bingel Raket genomineerd voor Digital Pioneer Award 2018Blijf op de hoogte van de laatste digitale tools in de klasPersbericht Boektoppers met eigen soundtrackStudenten hoger onderwijs houden vast aan papier om te studerenVAN Innovatie award 2019Bingel wint internationale pedagogieprijsLeerling basisschool De Boomgaard Borgloon ontwerpt graffitimuurMediawijze kinderen gebruiken BingelPersbericht de nieuwe Bingel Raket zorgt voor meer gedifferentieerd onderwijs tijdens de lesYouca Action DayBingel op het journaalBingel Raket vindt zijn weg naar de scholenMiljardste oefening op BingelKlantendienst staat voor je klaarPersbericht - Spectaculaire groei bingel in Finland en ZwedenVan In ondersteunt Pyjamadag: ‘We leren om voor elkaar te zorgen’VAN IN-dagen 20172022 is nabije toekomstBoekenbeurs 2016: sessiesDag van de leraar 2016Examentips 2017Van In - De Boeck kondigen nieuwe, geïntegreerde structuur aanKnooppunt viert feestLeermiddelenbeurs april 2017VAN IN en De Boeck bundelen hun krachtenBengelpopfestivalSmart Business Award 2016Het onderwijs heeft meer nodig dan een tabletHoe kan je een digitaal leerplatform succesvol inzetten?Whitepaper bingelATV-Antwerpen @ workInternational Educational Learning Resources AwardBingel op KarrewietDag van de (super)leraarDe Standaarddidditdiddit voor VAN IN en De BoeckVAN IN wint 'ICT Project of the Year' 2015 met bingel en diddit!Kanaal Z-Expert interview met Winfried MortelmansKnewton-technologie voor gepersonaliseerd en adaptief leren naar Vlaamse scholenInternational Educational Learning Resources Award: bingel finalistVAN IN ondersteunt je in het M-decreetDe top tien studietips van VAN INWazzouWazzou - Reportage Kanaal ZVAN IN innoveert met speelse Zomerbingel-apps voor het hele gezin Home Nieuws Technopolis en VAN IN lanceren videoreeks onderSTEMboven Delen 18/11/2020 - Technopolis en VAN IN lanceren videoreeks onderSTEMboven 18 afleveringen vol tips, boeiende getuigenissen en inspiratie over STEM in de klas… voor én door leerkrachten secundair onderwijs. Technopolis en leermiddelenmaker VAN IN lanceren onderSTEMboven. Dat is een gloednieuwe videoreeks gericht op leerkrachten, waarin verschillende experts en leerkrachten uit het secundair onderwijs inspiratie geven om STEM op een fascinerende en toegankelijke manier in de klas te brengen. Het doel van de reeks? Ervoor zorgen dat zoveel mogelijk leerlingen als het ware ‘ondersteboven’ van STEM raken. Nog tot het einde van het schooljaar verschijnt om de twee weken een gloednieuwe video online. Bekijk de video-reeks >> Technopolis en VAN IN lanceerden vandaag de eerste video van de gloednieuwe reeks onderSTEMboven. De reeks van 18 video’s is gericht op leerkrachten uit het secundair onderwijs die op zoek zijn naar manieren om STEM (Science, Technology, Engineering & Mathematics; of: wetenschappen, technologie, engineering en wiskunde) op een inspirerende manier in de klas te brengen. Doelgroep zijn in eerste instantie de leerkrachten in de eerste graad (12 tot 14-jarigen) maar er zijn heel wat onderwerpen die ook voor de hogere graden geschikt zijn. Om deze doelgroep zo efficiënt mogelijk te bereiken, maakten VAN IN en Technopolis heel bewust de keuze om niet zelf tips te geven, maar om leerkrachten uit het secundair onderwijs aan het woord te laten. Zij weten immers beter dan wie dan ook wat er leeft bij leerlingen en wat de noden van leerkrachten zijn. Zo komen er ook concrete vragen aan bod die leven bij leerkrachten die met STEM aan de slag willen gaan. Bijvoorbeeld: “Hoe werk je samen met je lerarenteam rond STEM?, Hoe evalueer je STEM-doelen?, Hoe organiseer je practica in tijden van Corona?” De video’s worden verspreid via de online kanalen van zowel Technopolis als VAN IN. VAN (IN) leerkrachten VOOR leerkrachten Om de juiste leerkrachten te vinden, deed Technopolis beroep op het uitgebreide netwerk van leerkrachten van VAN IN, een leermiddelenmaker die bekend staat voor zijn educatieve leeroplossingen en expertise in STEM en wetenschappen. Via VAN IN kwam Technopolis in contact met verschillende leerkrachten die elk vanuit hun eigen ervaring een heel verschillend aspect van STEM belichten door leermiddelen, tools, programma’s… voor te stellen. Zo tonen ze onrechtstreeks ook aan dat STEM een heel ruim concept is dat op heel wat manieren benaderd kan worden. In de eerste video maak je kennis met Lieselot, leerkracht mechanica van het GTI Beveren en STEM- ambassadrice en Martin, technisch adviseur en STEM-coördinator uit de Broederschool in Stekene Zij leggen uit wat STEM precies is, hoe je de 4 STEM-factoren (Science, Technology, Egineering, Mathematics) concreet in een project betrekt en welke uitdagingen hierbij komen kijken. Door achter de camera te kruipen, fungeren de leerkrachten als micro-influencers die op een leuke en toegankelijke manier best practices delen met hun collega leerkrachten. Terug naar het nieuwsoverzicht