NieuwsSummer Academy in de mediaVAN IN team event10 miles 2022Expo VAN INVAN IN verwelkomt Vicky Adriaensen als Managing directorBednet: Nationale Pyjamadag 2022VAN IN and Microsoft krikken leesvaardigheid van Vlaamse leerlingen opBookWidgets nu ook beschikbaar in didditSTEM-wedstrijd: win professioneel advies voor jouw STEM-project in graad 2Ken je “Onderwijs van Morgen” al? Hét inspiratie en kennisplatform voor het onderwijs!Digisprong in de klas 10 concrete tips voor de leerkracht4 op de 5 leerkrachten basisonderwijs zijn blij met de digitale vooruitgangSETT 2022 De beurs voor het onderwijs van morgenPersbericht Digitalisering secundair onderwijs blijft stijgenBingel boekenkast open voor alle leerlingenVAN IN steunt project van Stichting RobinBingel bestaat 10 jaarTechnopolis en VAN IN lanceren videoreeks onderSTEMbovenDag van de leraar 2020Resultaten ICT bevragingTrends Gazellen 2021VR project Safety in virtual realityAl 535 live lessen per dag vanuit VAN IN’s Bingel vorige weekMeer dan 63,5% leerlingen actief op Diddit in het secundair na de paasvakantieVAN IN investeert 100 000€ extra in digitale infrastructuur om scholen te ondersteunenMeer dan 6000 leerkrachten volgen bijscholing over afstandslesgeven met diddit/bingelVAN IN biedt digitale screenings aan voor het begin van het schooljaarEuropese enquête VAN IN: Vlaams onderwijs loopt voorop qua digitaal oefenenTot 19 keer zoveel digitale taken gemaakt in het secundair onderwijs, binnen didditMeer dan 35 000 leerkrachten lager onderwijs kunnen gratis Teams en Hangouts gebruiken binnen BingelBingel bereikt nieuwe piek in week 2: tot 14x zoveel gebruik en meer dan 7 mlo oefeningen per dagKinderen lezen meer via Bingel in coronatijdenVAN IN stelt heel Bingel gratis ter beschikking van het basisonderwijs voor leren op afstandVAN IN maakt onlineleerplatform diddit toegankelijk voor alle leerkrachten in het Secundair OnderwijsVAN INnovatie Award 2019 winnaarsOnze beste wensen voor 2019Bingel Raket genomineerd voor Digital Pioneer Award 2018Blijf op de hoogte van de laatste digitale tools in de klasPersbericht Boektoppers met eigen soundtrackStudenten hoger onderwijs houden vast aan papier om te studerenVAN Innovatie award 2019Bingel wint internationale pedagogieprijsLeerling basisschool De Boomgaard Borgloon ontwerpt graffitimuurMediawijze kinderen gebruiken BingelPersbericht de nieuwe Bingel Raket zorgt voor meer gedifferentieerd onderwijs tijdens de lesYouca Action DayBingel op het journaalBingel Raket vindt zijn weg naar de scholenMiljardste oefening op BingelKlantendienst staat voor je klaarPersbericht - Spectaculaire groei bingel in Finland en ZwedenVan In ondersteunt Pyjamadag: ‘We leren om voor elkaar te zorgen’VAN IN-dagen 20172022 is nabije toekomstBoekenbeurs 2016: sessiesDag van de leraar 2016Examentips 2017Van In - De Boeck kondigen nieuwe, geïntegreerde structuur aanKnooppunt viert feestLeermiddelenbeurs april 2017VAN IN en De Boeck bundelen hun krachtenBengelpopfestivalSmart Business Award 2016Het onderwijs heeft meer nodig dan een tabletHoe kan je een digitaal leerplatform succesvol inzetten?Whitepaper bingelATV-Antwerpen @ workInternational Educational Learning Resources AwardBingel op KarrewietDag van de (super)leraarDe Standaarddidditdiddit voor VAN IN en De BoeckVAN IN wint 'ICT Project of the Year' 2015 met bingel en diddit!Kanaal Z-Expert interview met Winfried MortelmansKnewton-technologie voor gepersonaliseerd en adaptief leren naar Vlaamse scholenInternational Educational Learning Resources Award: bingel finalistVAN IN ondersteunt je in het M-decreetDe top tien studietips van VAN INWazzouWazzou - Reportage Kanaal ZVAN IN innoveert met speelse Zomerbingel-apps voor het hele gezin Home Nieuws Knewton-technologie voor gepersonaliseerd en adaptief leren naar Vlaamse scholen Delen 24/08/2015 - Knewton-technologie voor gepersonaliseerd en adaptief leren naar Vlaamse scholen Score!, zo heet de adaptieve, Engelse onlinegrammatica die Uitgeverij VAN IN, specialist in de ontwikkeling van educatieve leermiddelen, heeft uitgetest tijdens een proefproject in een aantal Vlaamse scholen. Die onlineleerapplicatie is gebaseerd op de Knewton-technologie die, op basis van de door de leerling geleverde input, de leerstof niet alleen volledig aanpast aan zijn/haar niveau, maar ook inspeelt op zijn/haar specifieke behoeften. Daarin ligt de belangrijkste vernieuwing van deze onlinetool die toegankelijk is van op eender welk device en geschikt is voor elke leermethode. Score! biedt flexibel en persoonlijk leertraject Score! is een onlinetool om Engelse grammatica te leren en te oefenen, en is geschikt voor de leerjaren 1 en 2 van het secundair onderwijs (niveaus A1 en A2 van het Europees Referentiekader voor talenkennis). De leerapplicatie, geschikt voor elke onderwijsmethode, is gebaseerd op de Knewton-technologie, een vooraanstaande Amerikaanse technologie op het vlak van adaptief leren. “De gebruikte Knewton-technologie zorgt ervoor dat de leerstof en de oefeningen zich automatisch aanpassen aan het niveau en de specifieke behoeften van de individuele leerling”, zegt Winfried Mortelmans, Managing Director van VAN IN. “De technologie verzamelt informatie over zowat alles wat meetbaar is: dus niet alleen leerprestaties, maar bijvoorbeeld ook hoelang een leerling werkt, hoe actief hij in die tijd aan het werk is en welke bronnen hij raadpleegt. Knewton analyseert die informatie en vertaalt ze naar een concrete aanbeveling, een persoonlijke volgende stap voor de leerling. Het lesmateriaal reageert dus onmiddellijk op de prestaties van de leerling in kwestie.” The proof of the pudding … Het adaptieve karakter van de leerapplicatie biedt tal van mogelijkheden, buiten maar ook binnen de klas. Uitgeverij VAN IN organiseerde van maart tot en met mei van dit jaar een pilootproject in een aantal Vlaamse scholen om Score! te testen in concrete onderwijssituaties. Met de introductie van deze Knewton-technologie in de Vlaamse scholen zet het bedrijf een nieuwe stap op het vlak van adaptief leren en digitale leerplatformen. “Wij hebben al heel wat ervaring opgebouwd in dit domein, onder andere met onze digitale leerapplicaties bingel voor basisonderwijs en diddit voor secundair onderwijs. Maar we blijven voortdurend zoeken naar nieuwe oplossingen en middelen om het beste uit leerlingen te halen en de leraren daarin zo veel mogelijk te ondersteunen. Voor ons is het essentieel dat de tools die wij aanreiken ook effectief bijdragen tot nog meer kwaliteit in het onderwijs. Daarom wilden we concreet nagaan hoe leraren en leerlingen omgaan met dergelijke tool en hoe die het beste geïntegreerd kan worden in de klas, maar ook daarbuiten. Wat vinden zij ervan? En hoe kunnen wij hen optimaal ondersteunen bij het gebruik en de integratie van de tool?”. De evaluatie toont alvast dat leerlingen en leraren positief reageren. De leerlingen waren onder andere enthousiast over het ingebouwde spelelement – ze kunnen virtuele ijsjes verzamelen – dat hen extra lijkt te motiveren. Maar ook over de onmiddellijke feedback waren ze erg tevreden. Score! legt namelijk uit wat de leerling fout heeft en kijkt daarna via bijkomende oefeningen na of hij/zij het wel begrijpt. Een groot pluspunt voor de leerlingen omdat ze die directe feedback niet hebben wanneer ze bijvoorbeeld hun huiswerk op papier maken. Maar ook de leraren zien voordelen in de adaptieve leerapplicatie. Doordat de leerstof zich aanpast aan het niveau van de leerling, kunnen sterkere leerlingen vlot en zelfstandig werken, waardoor de leraar zich meer kan concentreren op de leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. “Bovendien biedt adaptief lesmateriaal de leraar een continu zicht op het leerproces in tegenstelling tot een periodieke toetsing. Daardoor kunnen ze sneller anticiperen waar nodig en is er ook meer tijd voor gerichte bijsturing en begeleiding”, besluit Mortelmans. Terug naar het nieuwsoverzicht