NieuwsSummer Academy in de mediaVAN IN team event10 miles 2022Expo VAN INVAN IN verwelkomt Vicky Adriaensen als Managing directorBednet: Nationale Pyjamadag 2022VAN IN and Microsoft krikken leesvaardigheid van Vlaamse leerlingen opBookWidgets nu ook beschikbaar in didditSTEM-wedstrijd: win professioneel advies voor jouw STEM-project in graad 2Ken je “Onderwijs van Morgen” al? Hét inspiratie en kennisplatform voor het onderwijs!Digisprong in de klas 10 concrete tips voor de leerkracht4 op de 5 leerkrachten basisonderwijs zijn blij met de digitale vooruitgangSETT 2022 De beurs voor het onderwijs van morgenPersbericht Digitalisering secundair onderwijs blijft stijgenBingel boekenkast open voor alle leerlingenVAN IN steunt project van Stichting RobinBingel bestaat 10 jaarTechnopolis en VAN IN lanceren videoreeks onderSTEMbovenDag van de leraar 2020Resultaten ICT bevragingTrends Gazellen 2021VR project Safety in virtual realityAl 535 live lessen per dag vanuit VAN IN’s Bingel vorige weekMeer dan 63,5% leerlingen actief op Diddit in het secundair na de paasvakantieVAN IN investeert 100 000€ extra in digitale infrastructuur om scholen te ondersteunenMeer dan 6000 leerkrachten volgen bijscholing over afstandslesgeven met diddit/bingelVAN IN biedt digitale screenings aan voor het begin van het schooljaarEuropese enquête VAN IN: Vlaams onderwijs loopt voorop qua digitaal oefenenTot 19 keer zoveel digitale taken gemaakt in het secundair onderwijs, binnen didditMeer dan 35 000 leerkrachten lager onderwijs kunnen gratis Teams en Hangouts gebruiken binnen BingelBingel bereikt nieuwe piek in week 2: tot 14x zoveel gebruik en meer dan 7 mlo oefeningen per dagKinderen lezen meer via Bingel in coronatijdenVAN IN stelt heel Bingel gratis ter beschikking van het basisonderwijs voor leren op afstandVAN IN maakt onlineleerplatform diddit toegankelijk voor alle leerkrachten in het Secundair OnderwijsVAN INnovatie Award 2019 winnaarsOnze beste wensen voor 2019Bingel Raket genomineerd voor Digital Pioneer Award 2018Blijf op de hoogte van de laatste digitale tools in de klasPersbericht Boektoppers met eigen soundtrackStudenten hoger onderwijs houden vast aan papier om te studerenVAN Innovatie award 2019Bingel wint internationale pedagogieprijsLeerling basisschool De Boomgaard Borgloon ontwerpt graffitimuurMediawijze kinderen gebruiken BingelPersbericht de nieuwe Bingel Raket zorgt voor meer gedifferentieerd onderwijs tijdens de lesYouca Action DayBingel op het journaalBingel Raket vindt zijn weg naar de scholenMiljardste oefening op BingelKlantendienst staat voor je klaarPersbericht - Spectaculaire groei bingel in Finland en ZwedenVan In ondersteunt Pyjamadag: ‘We leren om voor elkaar te zorgen’VAN IN-dagen 20172022 is nabije toekomstBoekenbeurs 2016: sessiesDag van de leraar 2016Examentips 2017Van In - De Boeck kondigen nieuwe, geïntegreerde structuur aanKnooppunt viert feestLeermiddelenbeurs april 2017VAN IN en De Boeck bundelen hun krachtenBengelpopfestivalSmart Business Award 2016Het onderwijs heeft meer nodig dan een tabletHoe kan je een digitaal leerplatform succesvol inzetten?Whitepaper bingelATV-Antwerpen @ workInternational Educational Learning Resources AwardBingel op KarrewietDag van de (super)leraarDe Standaarddidditdiddit voor VAN IN en De BoeckVAN IN wint 'ICT Project of the Year' 2015 met bingel en diddit!Kanaal Z-Expert interview met Winfried MortelmansKnewton-technologie voor gepersonaliseerd en adaptief leren naar Vlaamse scholenInternational Educational Learning Resources Award: bingel finalistVAN IN ondersteunt je in het M-decreetDe top tien studietips van VAN INWazzouWazzou - Reportage Kanaal ZVAN IN innoveert met speelse Zomerbingel-apps voor het hele gezin Home Nieuws Leerling basisschool De Boomgaard Borgloon ontwerpt graffitimuur Delen 01/06/2018 - Bollobo’s schitteren op nieuwe graffitimuur in VBS De Boomgaard in Borgloon VBS De Boomgaard in Borgloon mag zich de trotse eigenaar noemen van een gloednieuwe graffitimuur. De muur werd ontworpen door leerling Tibo en geschilderd door de bekende graffitikunstenaar Matthew Dawn. De muur is het resultaat van een wedstrijd van Uitgeverij VAN IN, die zo haar nieuwe rekenmethode Reken Maar en de Bollobo’s in de verf zet. De Bollobo’s zijn het uithangbord van de nieuwe leermethode voor Wiskunde in het Lager Onderwijs: Reken Maar. Die werd in september 2017 gelanceerd en onderscheidt zich op verschillende vlakken. “We hebben voor het eerst een methode ontwikkeld”, zegt Martine Van Der Steen, marketeer bij Uitgeverij VAN IN voor Reken Maar. “Dat wil zeggen dat de leerkracht kan inspelen op de noden van leerlingen die moeite hebben met de leerstof en dat er materiaal is voor de kinderen die juist sterker zijn. Vroeger werd met die laatste groep minder rekening gehouden, maar nu kunnen we hen ook extra uitdagen.” De Bollobo’s zijn aliens van de planeet Bonk. Ze trekken naar de aarde, op zoek naar antwoorden op al hun vragen. Ze weten bijvoorbeeld niet hoe groot hun planeet is, of hoe snel hun ruimtetuig vliegt. “De Bollobo’s moeten de lessen wiskunde leuker maken”, zegt Van Der Steen. “Zij geven de leerlingen vooral tips. Er zijn in totaal zes figuurtjes die meegroeien met de kinderen, van het eerste tot het zesde leerjaar.” Reken Maar heeft veel aandacht voor de combinatie van digitale en papieren lesmiddelen. “De methode is zeer flexibel en zorgt ervoor dat de leerkracht altijd de touwtjes in handen heeft”, zegt Van Den Steen. “Via ons online leerplatform Bingel krijgt de leerkracht suggesties voor oefeningen voor de leerlingen, maar hij kan er evengoed voor kiezen om andere oefeningen in te plannen of een ander traject te kiezen voor het kind.” Vertrekken vanuit het kind Om de lancering van Reken Maar extra in de verf te zetten, organiseerde VAN IN een wedstrijd voor creatieve kids. Die mochten een ontwerp in sturen voor een graffitimuur, die dan ingekleurd zou worden door de bekende kunstenaar Matthew Dawn. Tibo, leerling in het zesde leerjaar van VBS De Boomgaard in Borgloon, was de gelukkige winnaar. Hij mocht samen met Dawn zijn hoogsteigen ontwerp aanbrengen op een muur op zijn school. Die werd op vrijdagmiddag feestelijk ingehuldigd. De Boomgaard greep de wedstrijd ook aan om het M-decreet op een positieve manier in beeld te brengen. “We voelen dat we ons onderwijs op een andere manier moeten inrichten”, zegt directeur Pascal Michiels aan TV Limburg. “We moeten daarbij vertrekken vanuit het kind zelf. Dit is daarvan zeker en vast een positief gevolg .” Bekijk hier het fragment van Het belang van Limburg: Terug naar het nieuwsoverzicht