NieuwsSummer Academy in de mediaVAN IN team event10 miles 2022Expo VAN INVAN IN verwelkomt Vicky Adriaensen als Managing directorBednet: Nationale Pyjamadag 2022VAN IN and Microsoft krikken leesvaardigheid van Vlaamse leerlingen opBookWidgets nu ook beschikbaar in didditSTEM-wedstrijd: win professioneel advies voor jouw STEM-project in graad 2Ken je “Onderwijs van Morgen” al? Hét inspiratie en kennisplatform voor het onderwijs!Digisprong in de klas 10 concrete tips voor de leerkracht4 op de 5 leerkrachten basisonderwijs zijn blij met de digitale vooruitgangSETT 2022 De beurs voor het onderwijs van morgenPersbericht Digitalisering secundair onderwijs blijft stijgenBingel boekenkast open voor alle leerlingenVAN IN steunt project van Stichting RobinBingel bestaat 10 jaarTechnopolis en VAN IN lanceren videoreeks onderSTEMbovenDag van de leraar 2020Resultaten ICT bevragingTrends Gazellen 2021VR project Safety in virtual realityAl 535 live lessen per dag vanuit VAN IN’s Bingel vorige weekMeer dan 63,5% leerlingen actief op Diddit in het secundair na de paasvakantieVAN IN investeert 100 000€ extra in digitale infrastructuur om scholen te ondersteunenMeer dan 6000 leerkrachten volgen bijscholing over afstandslesgeven met diddit/bingelVAN IN biedt digitale screenings aan voor het begin van het schooljaarEuropese enquête VAN IN: Vlaams onderwijs loopt voorop qua digitaal oefenenTot 19 keer zoveel digitale taken gemaakt in het secundair onderwijs, binnen didditMeer dan 35 000 leerkrachten lager onderwijs kunnen gratis Teams en Hangouts gebruiken binnen BingelBingel bereikt nieuwe piek in week 2: tot 14x zoveel gebruik en meer dan 7 mlo oefeningen per dagKinderen lezen meer via Bingel in coronatijdenVAN IN stelt heel Bingel gratis ter beschikking van het basisonderwijs voor leren op afstandVAN IN maakt onlineleerplatform diddit toegankelijk voor alle leerkrachten in het Secundair OnderwijsVAN INnovatie Award 2019 winnaarsOnze beste wensen voor 2019Bingel Raket genomineerd voor Digital Pioneer Award 2018Blijf op de hoogte van de laatste digitale tools in de klasPersbericht Boektoppers met eigen soundtrackStudenten hoger onderwijs houden vast aan papier om te studerenVAN Innovatie award 2019Bingel wint internationale pedagogieprijsLeerling basisschool De Boomgaard Borgloon ontwerpt graffitimuurMediawijze kinderen gebruiken BingelPersbericht de nieuwe Bingel Raket zorgt voor meer gedifferentieerd onderwijs tijdens de lesYouca Action DayBingel op het journaalBingel Raket vindt zijn weg naar de scholenMiljardste oefening op BingelKlantendienst staat voor je klaarPersbericht - Spectaculaire groei bingel in Finland en ZwedenVan In ondersteunt Pyjamadag: ‘We leren om voor elkaar te zorgen’VAN IN-dagen 20172022 is nabije toekomstBoekenbeurs 2016: sessiesDag van de leraar 2016Examentips 2017Van In - De Boeck kondigen nieuwe, geïntegreerde structuur aanKnooppunt viert feestLeermiddelenbeurs april 2017VAN IN en De Boeck bundelen hun krachtenBengelpopfestivalSmart Business Award 2016Het onderwijs heeft meer nodig dan een tabletHoe kan je een digitaal leerplatform succesvol inzetten?Whitepaper bingelATV-Antwerpen @ workInternational Educational Learning Resources AwardBingel op KarrewietDag van de (super)leraarDe Standaarddidditdiddit voor VAN IN en De BoeckVAN IN wint 'ICT Project of the Year' 2015 met bingel en diddit!Kanaal Z-Expert interview met Winfried MortelmansKnewton-technologie voor gepersonaliseerd en adaptief leren naar Vlaamse scholenInternational Educational Learning Resources Award: bingel finalistVAN IN ondersteunt je in het M-decreetDe top tien studietips van VAN INWazzouWazzou - Reportage Kanaal ZVAN IN innoveert met speelse Zomerbingel-apps voor het hele gezin Home Nieuws Al 535 live lessen per dag vanuit VAN IN’s Bingel vorige week Delen 04/05/2020 - Al 535 live lessen per dag vanuit VAN IN’s Bingel vorige week Al 535 live lessen per dag vanuit VAN IN’s Bingel vorige week Al 33% van alle lagere scholen activeerde de knop in Bingel om live les te geven (met Google Meets of Microsoft Teams); 5 keer zoveel geoefend binnen Bingel na de paasvakantie tegenover pre-corona, maar half zoveel tegenover voor de paasvakantie; 64,1% meer leerkrachten hebben taken klaargezet binnen Bingel in de preteachingperiode. Wommelgem, 4 mei 2020 – VAN IN, ’s lands grootste leermiddelenmaker voor het onderwijs, ziet de overgang van de lockdown naar de preteachingfase gereflecteerd in zijn gegevens. Meer leerkrachten zijn actief op het platform, en er worden meer taken klaargezet, maar er wordt globaal genomen minder geoefend dan tijdens de lockdown - zij het weliswaar nog steeds bijna 5 keer zoveel als pre-corona. Men ziet het effect van het feit dat de leerkrachten, naast het klaarzetten van meer taken in Bingel dan voorheen, ook de werkschriften van de leerlingen hebben uitgedeeld. Kinderen oefenen nu meer hybride: digitaal maar ook via de uitgedeelde werkschriften. Verder wordt Bingel massaal gebruikt als toegang naar online lessen. Het is dan ook makkelijk voor kinderen om de knop ‘naar de les’ aan te klikken in hun vertrouwde digitale Bingelomgeving. Al 535 live lessen per dag vanuit VAN IN’s Bingel vorige week 24 april was de knop ‘naar de les’ binnen Bingel, digitaal platform voor het lager onderwijs, beschikbaar. Deze knop leidt rechtstreeks naar een online les binnen de Microsoft Teams of Google Meets-omgeving, naar keuze. VAN IN sloot hiervoor samenwerkingsakkoorden af met Google for Education-partner Fourcast en met Microsoft. Een werkdag later, vorige week maandag dus, konden leerkrachten lager onderwijs online lessen inplannen via Bingel. En dat deden ze massaal. Vorige week was een korte week. Op vier preteachingdagen tijd activeerden 741 lagere scholen, dat is 33% van alle Vlaamse lagere scholen, de knop ‘online lesgeven’. Er werden door leerkrachten maar liefst 2138 online lessen opgezet. Dat zijn er 535 per preteachingdag. “2195 lagere scholen gebruiken vandaag Bingel als digitaal leerplatform”, legt Winfried Mortelmans, CEO van VAN IN, uit. “Het is nu eenmaal makkelijker voor een leerkracht en voor de leerlingen om vanuit hun vertrouwd digitaal leerplatform naar de online les te gaan. Dat hebben dan ook 1/3 van alle scholen gedaan, op amper 4 dagen tijd. Bingel is een goede barometer om de digitale activiteit te zien van lagere schoolkinderen. We kunnen de hele evolutie - van het pre-corona schoolgebeuren over de lockdown naar de preteachtingfase – mooi volgen in onze data.” 64,1% meer leerkrachten hebben taken klaargezet binnen Bingel in de preteachingperiode De week voor de paasvakantie (30/3 tot 3/4) waren gemiddeld 12170 leerkrachten lager onderwijs (per dag) actief. De eerste 8 pre-teaching lesdagen na de paasvakantie, van 20 tot en met 29 april, waren gemiddeld 15425 leerkrachten per dag actief, of +26,7%. De week voor de paasvakantie (30/3 tot 3/4) hebben gemiddeld 3161 leerkrachten lager onderwijs per dag taken klaargezet. De eerste 8 pre-teaching lesdagen na de paasvakantie, hebben gemiddeld 5189 leerkrachten per dag taken klaargezet, of +64,1%. Allen samen hebben deze leerkrachten 13035 taken klaargezet na de paasvakantie, tegenover 9815 taken voor de paasvakantie. Dat wil zeggen dat er +32,8% meer taken werden klaargezet in preteaching tijden tegenover in lockdown tijden. Er waren gemiddeld minder oefeningen per taak dan voor de paasvakantie. Er werd 5 keer zoveel geoefend binnen Bingel na de paasvakantie tegenover pre-corona, maar half zoveel tegenover voor de paasvakantie We zien anderzijds duidelijk in de cijfers dat leerkrachten de werkschriften van de leerlingen hebben uitgedeeld en doorgestuurd tijdens de paasvakantie. Er werden ‘slechts’ 4,7 miljoen oefeningen gemiddeld per dag gemaakt in preteaching tijden, tegenover 8,2 miljoen gemiddeld per dag in de lockdown-periode voor de paasvakantie, of -43,2% minder oefeningen. 4,7 miljoen oefeningen is nog altijd bijna 5 keer zoveel als in de eerste twee weken van maart vorig jaar. Maar het is minder dan voor de paasvakantie. Dit is volgens VAN IN te wijten aan het meer ‘hybride’ oefenen, dus op Bingel in combinatie met het werkschrift. Wens je meer informatie of een interview? Neem dan contact opmet Elsie Van Linthout bij Luna: elsie@luna.be, +32 2 658 02 70 of +32 475 26 01 03 Over VAN IN VAN IN draagt met het gratis ter beschikking stellen van Bingel en Diddit bij tot het mogelijk maken van onderwijs op afstand voor alle leerlingen van het lager en secundair onderwijs, in het hele land. VAN IN is de grootste educatieve uitgever in België en maakt deel uit van Sanoma Learning, een onderdeel van de Finse groep Sanoma. Dankzij de enthousiaste inzet van zo’n 190 medewerkers en nog veel meer auteurs biedt VAN IN het onderwijs innovatieve en kwaliteitsvolle leermiddelen aan, zowel in Vlaanderen als in Wallonië. Het gaat onder meer over de digitale leerplatformen Bingel (N) en Wazzou (F) voor het lager onderwijs, en Diddit (N) en Udiddit (F) voor het secundair onderwijs. Die systemen maken gepersonaliseerd leren en lesgeven mogelijk. Dit schooljaar ‘bingelt’ 81 % van de lagere scholen in Vlaanderen en oefenden er al meer 360 000 gebruikers secundair onderwijs op Diddit. VAN IN werd opgericht in 1833 en heeft vandaag vestigingen in Wommelgem, Gent en Mont-Saint-Guibert. Meer informatie ophttps://www.vanin.be/nl. Terug naar het nieuwsoverzicht